NieuwsOpmerkelijk

BEKENDE BAKKERS MAKEN ‘#VOEDSELBANKETLETTER’

Tientallen bekende foodvloggers en BN’ers bakken deze week een ‘#Voedselbanketletter’ voor het goede doel; de voedselbanken. De Voedselbanketletter is een hartige banketletter met een rookworst erin, in de vorm van een V. Zo zetten Chickslovefood, Lekker & Simpel, Leukerecepten en actrice Liza Sips in de komende dagen hun eigen recept online. De Hippe Vegetariër maakt haar eigen variant zonder vlees en tv-chef Sandra Ysbrandy bedacht de BLT-voedselbanketletter.

Rookworstfabrikant Unox, sinds jaar en dag verbonden aan de voedselbanken, roept iedereen op om z’n eigen ‘V’ te maken en deze op social media te plaatsen. “Bij Unox is de missie om de magen én harten van alle Nederlanders te verwarmen”, zegt Thijs Sleddering, Marketing Manager van Unox. Voor elke gebakken en online geposte letter met de hashtag #Voedselbanketletter doneert Unox er een aan de voedselbanken. “Meedoen is dus hartstikke makkelijk. Binnen 10 minuten ligt je #Voedselbanketletter in de oven en een foto is ook zo gemaakt”.


#Voedselbanketletter
Het originele recept kan je vinden op unox.nl/voedselbanketletter. Maar iedereen kan natuurlijk zijn eigen variant bakken. Deel je mooiste en lekkerste creaties met de hashtag #Voedselbanketletter op social media en help daarmee het goede doel, de voedselbanken.
Een #Voedselbanketletter voor iedereen!
Verschillende bekende bakkers werken aan de actie mee en hebben toegezegd hun eigen variant van de #Voedselbanketletter te maken. Leonie ter Veld van ‘Gewoon wat een studentje ’s avonds eet’ zegt vandaag in een paginagroot interview in Metro: “Ik werk aan de actie mee omdat ik de voedselbanken een warm hart toedraag en Unox een merk is waarmee ik graag samenwerk. Als er één goed doel is waar ik een goed gevoel bij heb, dan is het de voedselbanken.”
Waarom deze actie?
“De voedselbanken helpen meer dan 130.000 Nederlanders door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Omdat ook zij een goede start van het nieuwe jaar verdienen, gaat er traditiegetrouw namens elke deelnemer aan de Scheveningse Nieuwjaarsduik één euro naar de voedselbanken”, aldus Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland.


 Nieuwjaarsduik
De actie loopt tot en met 31 december. Op 1 januari wordt op het strand van Scheveningen tijdens de Nieuwjaarsduik het totaal aantal gebakken #Voedselbanketletters bekendgemaakt. Na de bekendmaking zal het startschot voor de duik klinken en naar verwachting 10.000 deelnemers duiken dan het ijskoude water van de Noordzee in.

VIDEO:

Tags
Laat meer zien

Don Wassenaar

Don begon in 2013 met WTF TV en even later kwam Omroep Scheveningen voort welk nog steeds periodiek uitzendingen brengt.

Gerelateerd nieuws